Розшифровуємо скорочення або що таке ПМПК

   Абривіатури (скорочення) стали звичними супутниками нашого з вами життя. Їх використовують для зручності і творяться вони з перших літер чи частин слів.

  Так, скорочення ПМПК може спочатку збити з пантелику. Насправді, це перші літери державної служби, що працює у сфері освіти. Скорочення розшифровують як психолого-медико-педагогічна консультація. Також можна почути схожі абривіатури, наприклад, ОПМПК, РПМПК або МПМПК. Розкодовуємо відповідно: обласна.., районна.., міська...


ІНДЕКС ІНКЛЮЗІЇ: ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД




Заняття, що проводять ПМПК

ПМПК, як структура системи освіти, проводить різні види занять. В залежності від поставленої мети заняття можуть бути:


  • занття з метою психолого-педагогічного вивчення дитини для одержання даних про неї (складання характеристики, заповнення "Карти стану здоров'я і розвитку дитини");
  • заняття з метою короткотривалого вивчення дитини і визначення актуального рівня знань, научуваності (інтелект, види порушень, клас/група);
  • заняття з метою усунення певних вад: заняття з логопедом, психологом, сурдопедагогом, тифлопедагогом тощо;
  • демонстраційні заняття для батьків, які займаються з дитиною вдома;
  • консультативні заняття з педагогами, психологами й логопедами з метою визначення напрямів роботи з конкретною дитиною, орієнтація їх у напрямах роботи;
  • психолого-корекційні заняття з батьками, які виховують дитину з важкою паталогією.

Посилання на ПМПК

   Віньковецька районна психолого-медико-педагогічна консультація - Т У Т

 

   Хмельницька обласна психолого-медико-педагогічна консультація - Т У Т

 

   Центральна психолого-медико-педагогічна консультація - Т У Т



СДУГ та діагностичні критерії

СДУГ - синдром дефіциту уваги з гіперактивністю. Це розлад розвитку дитини, що проявлється з раннього віку.


Даний синдром не діагностують за допомогою рентгену чи лабораторного аналізу. Його визначають за характерними особливостми поведінки дитини.


Виділяють два переліка симптомів СДУГ:

  • перший містить симптоми неуважності, слабкої концентрації уваги, дизорганізації;
  • другий містить симптоми гіперактивності і імпульсивності.

Діагностичні критерії встановлення розладу СДУГ наступні

Перше коло симптомів: неуважність

 * Не може зосередити увагу на деталях або робить помилки при виконанні завдань, на роботі, в діяльності.

* Часто не може утримувати увагу під час певної дільності абоу грі.

* Не слухає те, що йому говорять.

* Часто не дотримується інструкцій, не завершує завдання, справу, не може виконати до кінця повсякденні домашні обовязки (через нерозуміння інструкцій).

* Виявляє труднощі з організацією праці чи дільності.

* Уникає, не любить або не хоче виконувати завдання, які вимагають постійної напруги розумових зусиль.
* Часто губить речі, що потрібні для роботи чи іншої дільності (іграшки, шкільне приладдя, інструменти, книги тощо).
* Часто відволікається на сторонні подразники.
* Часто забудькувата у повсякденній дільності.
Друге коло симптомів: гіперактивність/імпульсивність
 * Часто совається або рухає ногами/руками, коли сидить.
* Не може всидіти на місці певний час.
* Часто біжить або залазить куди-небудь у невідповідній ситуації (у підлітків і дорослих може бути обмежено суб'єктивним відчуттям неспокою).
Часто не може грати або проводити дозвілля тихо.
Часто здійснює свої дії «на ходу» або «як заведений».
Часто занадто багато говорить.
Часто починає відповідати, не дослухавши питання.
Часто не може дочекатися черги.
Часто перериває інших або заважає їм (наприклад, втручається в розмови або ігри).

Важливо!

Вивчення дитини для встановлення наявності розладу СДУГ тривале і становить не менше як 6 місяців

З кожного кола симптомів у дитини має відмічатися шість (або більше) критеріїв.

Ступінь розвитку симптому є такими, що порушує адаптацію і не відповідає віковому рівню розвитку.

 

 

Дана книга є результатом багаторічної розробки та масової апробації

уніфікованої експрес-методики для діагностики у психофізичному розвитку дітей

старшого дошкільного та молодшого шкільного віку.

 

Авторський колектив: Стадненко Л.М., Ілляшенко Т.Д., Борщевська Л.В., Обухівська А.Г.

 

 

 

ЗАКАЧУЙ ТУТ

 

 



Документи необхідні для проходження психолого-педагогічного вивчення:

  • паспорт батьків, відповідно оформлені документи осіб, які замінюють батьків;
  • свідоцтво про народження дитини;
  • Картка стану здоровя і розвитку дитини;
  • висновки шкільної комісії про результати та динаміку навчання дитини (якщо такі є);
  • зошит з мови, математики (якщо дитина навчається), малюнки дитини;
  • довідки про додаткові обстеження дитини;
 



Консультування в ПМПК усіх рівнів здійснюється:

  1. з власної ініціативи батьків:
  2. з ініціативи педагогів та обов’язковою згодою батьків або осіб, які їх замінюють (з відповідно оформленими документами);
  3. з ініціативи служб у справах дітей з відповідно оформленими документами.